Chiapudding met mango

Sommige ochtenden kunnen hier wel eens hectisch en druk verlopen. Dan is het handig om een ontbijtje te hebben dat je de avond ervoor al kan klaarmaken en ’s ochtends enkel nog maar uit de koelkast moet pakken. Bijvoorbeeld deze chiapudding met mango. Lekker, gezond en gemakkelijk op voorhand te prepareren! Ik maak vaak verschillende versies klaar. Zo kan je in plaats van mango en passievrucht ook voor frambozen, aardbeien of blauwe bessen kiezen. PS: ook al gezond dessertje is deze chiapudding met mango en passievrucht heerlijk!

Chiapudding met mango

Chiapudding met mango 

Nodig? (voor 2 glaasjes)

  • 3 el chiazaadjes
  • 250 ml melk
  • 1 rijpe mango
  • 4 passievruchten
  • kokosschifers

Hoe?

  • Schil de mango en snijd hem in blokjes
  • Doe de blokjes in een steelpannetje, voeg een bodempje water toe en stoof gaar
  • Mix de mangoblokjes tot een gladde puree
  • Laat afkoelen
  • Meng de chiazaadjes met de melk
  • Laat minimum een uurtje of twee (en liefst een hele nacht) opstijven in de koelkast
  • Lepel de pitjes uit de passievruchten
  • Verdeel de chiapudding, de mangopuree en de passievruchtpitjes in laagjes over twee glaasjes
  • Werk af met wat kokosschilfers
  • Klaar!

Tip: Doordat de mango zo zoet is hoef je aan de chiapudding geen zoetstof toe te voegen. Indien je enkel de chiapudding eet zonder mangopuree voeg je best een eetlepel honing, agavesiroop of ahornsiroop toe.

Meer ontbijtjes? Check dan ook:

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.